Prijzenregen voor leerlingen Jong KC Jazz

Stralende gezichten bij de leerlingen van Jong KC Jazz na de finale van het Prinses Christina Jazz Concours 2019 op 1 december jl. in het Bimhuis in Amsterdam. En daar was ook alle reden voor: in bijna alle categorieën gingen de prijzen naar de leerlingen van Jong KC Jazz.

Het Prinses Christina Jazz concours is de enige landelijke jazzwedstrijd voor jonge musici. In totaal deden ruim 200 jonge jazzmuzikanten tussen de 12 en 22 jaar mee in 40 jazzbands. Een professionele jury, met o.a. Co de Kloet, Joris Teepe en Francien van Tuinen, koos hieruit acht finalisten.

Prijswinnaars
In de categorie 12 t/m 15 jaar eindigden Joris Bangerter, Isadora de Brabander, Ziggy Durieux en Gijs Turkenburg met ‘The New Jazz Formation’ op de eerste plaats. Zij wonnen een optreden in TivoliVredenburg en concertkaarten voor Pro Jazz.

In de categorie 15 t/m 22 jaar ging de eerste prijs van de jury, het publiek en de persprijs naar de formatie Simio, bestaande uit Sergio Abdoelrahman, Simon Kalker (ex-HBO KC) en Tim van Emmerloot (ex-Jong KC). Zij wonnen een gastles, een optreden in het Muziekgebouw aan ’t IJ en concertkaarten voor Jazz International in Amsterdam.
Luyi van der Lingen (zang), begeleid door Gijs Turkenburg, eindigde als tweede in deze categorie. Zij won een opname met het Metropole orkest en twee concertkaarten voor Pro Jazz. Ook won Luyi de laureatenprijs, toegekend door een jury bestaande uit oud-deelnemers.

Eervolle vermeldingen
Een aantal leerlingen haalde de finale net niet, maar kreeg een eervolle vermelding: Vanjo Elzinga, Nadine Serhalawan, (beide SVNN 11) en de leden van de formatie Combola: Jonathan Veldhuijzen, Niels Bangerter, Sehee Kim, Jala Haywood, Isabel Noordhuizen en Sybren Schaake.

De complete finale is terug te zien via het YouTube-kanaal van het Prinses Christina Concours.

Bron: Website Prinses Christina Concours