Jong KC leerlinge Jala Haywood wint Koninklijk Concertgebouw Concours 2020

De 12-jarige Jala Haywood is de winnares van de twaalfde editie van het Koninklijk Concertgebouw Concours. Begeleid door haar vader op piano, wist de contrabassiste/zangeres de jury te overtuigen met haar muzikaliteit en optreden. De jury noemt haar 'een muzikaal talent, podiumdier met een prachtige stem'. In totaal namen zeven finalisten deel aan de finale in de Kleine Zaal van het Concertgebouw op 20 september jl.

Uit handen van juryvoorzitter Vincent de Kort ontving Jala de Koninklijk Concertgebouw Concours trofee en een geldbedrag van € 1.000,- ten behoeve van haar muzikale ontwikkeling.

Jara volgt haar school- en muziekopleiding aan de School voor Jong Talent van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.