Geplaatst op 08-09-2023

Havo/vwo voor Muziek en Dans heeft een nieuwe naam: Codarts Lyceum

Rotterdam, 7 september 2023 De Havo/vwo voor Muziek en Dans heeft vanaf vandaag een nieuwe naam: Codarts Lyceum.

Geplaatst op 08-02-2022

Jong KC valt in de prijzen bij Nederlands Vioolconcours

Tijdens de finales van het Nederlands Vioolconcours 2022 hebben leerlingen en oud-leerlingen van Jong KC het bijzonder goed gedaan. Zo was er een gedeelde tweede plek voor Zohra Jongerius en Luca van der Waals bij de Davina van Wely prijs. Oud-Jong KC leerling Isobel Warmelink heeft de prestigieuze Oscar Back prijs gewonnen.

Geplaatst op 19-11-2021

Prinses Christina Jazz Concours 2021: Eerste prijs voor leerlingen School voor Jong Talent

Het 501 Quartet van de School voor Jong Talent heeft op 14 november de eerste prijs gewonnen in de categorie 12-15 jaar tijdens het Prinses Christina Jazz Concours. Ook de prijs van de persjury ging naar het 501 Quartet.

Geplaatst op 25-06-2021

Prijzenregen voor leerlingen School voor Jong Talent bij Britten Concours 2021

Maar liefst vijf leerlingen van de School voor Jong Talent / Jong KC zijn in de prijzen gevallen bij het Britten Concours 2021. Voor cellisten van 10 t/m 18 jaar was dit concours op 12 en 13 juni in het ArtEZ Conservatorium in Zwolle. Het tweejaarlijkse Britten Altvioolconcours vond plaats op 19 juni in de Groote Sociëteit in Zwolle.

Geplaatst op 25-05-2021

Leerlingen School voor Jong Talent vallen in de prijzen bij Prinses Christina Klassiek Concours 2021

Adinda van Delft (viool, 12 jaar) en Steije Mauerer (marimba, 16 jaar) hebben de eerste prijs gewonnen bij de Nationale Finale van het Prinses Christina Klassiek Concours. Anna Maring (viool, 18 jaar) kreeg in categorie 2 de tweede prijs. Michelle Kumara (viool, 13 jaar) ontving de derde prijs in de categorie publieksprijs.

Geplaatst op 07-10-2020

Jong KC leerlingen prijswinnaars bij Prinses Christina Concours 2020

Matthijs van Delft ( gitaar, 15 jaar, School voor Jong Talent) en oud-leerlinge Iris van Nuland ( viool, 18 jaar, alumnus School voor Jong Talent) hebben in hun categorie een eerste prijs gewonnen bij de Nationale Finale van het Prinses Christina Concours 2020.

Geplaatst op 21-09-2020

Jong KC leerlinge Jala Haywood wint Koninklijk Concertgebouw Concours 2020

De 12-jarige Jala Haywood is de winnares van de twaalfde editie van het Koninklijk Concertgebouw Concours. Begeleid door haar vader op piano, wist de contrabassiste/zangeres de jury te overtuigen met haar muzikaliteit en optreden. De jury noemt haar 'een muzikaal talent, podiumdier met een prachtige stem'. In totaal namen zeven finalisten deel aan de finale in de Kleine Zaal van het Concertgebouw op 20 september jl.

Geplaatst op 19-02-2020

Prijzen voor Jong KC – Prinses Christina Klassiek Concours Rotterdam 2020

Geplaatst op 11-02-2020

Ed Wubbe beschermheer dansafdeling Codarts Lyceum (voorheen HMD)

Ed Wubbe, al ruim 25 jaar de artistiek directeur van het gerenommeerde dansgezelschap Scapino Ballet Rotterdam en één van de meest veelzijdige choreografen van Nederland, verbindt zich als beschermheer aan de dansafdeling van Codarts Lyceum (voorheen Havo/vwo voor Muziek en Dans) in Rotterdam. Codarts Lyceum is een vooropleiding van kunsthogeschool Codarts Rotterdam.

Geplaatst op 22-01-2020

School voor Jong Talent ontvangt predicaat Excellente School

Op 20 januari heeft de School voor Jong Talent het predicaat Excellente School ontvangen uit handen van Martijn Sanders, directeur bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. De School voor Jong Talent is onderdeel van de Hogeschool der Kunsten Den Haag, waaronder het Koninklijk Conservatorium en de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten vallen. In een feestelijk programma op het Koninklijk Conservatorium, waarbij ook de leerlingen en docenten aanwezig waren en dat werd geopend met een slagwerkconcert door vier leerlingen, sprak Martijn Sanders lovende woorden over de School voor Jong Talent. Lees meer

Geplaatst op 16-01-2020

Minister van OCW verhoogt subsidieplafond reiskostenvergoeding

Goed nieuws van het ministerie van OCW. Aanvankelijk was er 170.000 euro gereserveerd voor de tegemoetkoming reiskosten, waarvan DAMU-leerlingen gebruik kunnen maken als ze ver moeten reizen om op hun school te komen. Omdat er meer is aangevraagd, heeft minister Arie Slob voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media besloten om 30.000 euro meer te reserveren en daarmee het subsidieplafond voor het schooljaar 2019/2020 te verhogen naar 200.000 euro. Daarmee krijgen alle leerlingen die binnen de voorwaarden vallen van de regeling een reiskostenvergoeding.

link

Geplaatst op 05-12-2019

Leerlingen Jong KC winnen Superkids

De 1e en de 2e prijs van het SBS-programma Superkids zijn gewonnen door leerlingen van Jong KC.Tijdens de finale, die werd uitgezonden op zaterdag 30 november, mochten Marcel Sutedja (viool, 1e prijs) en Matthijs van Delft (gitaar, 2e prijs) beide een studiebeurs in ontvangst nemen.

Geplaatst op 04-12-2019

Prijzenregen voor leerlingen Jong KC Jazz

Stralende gezichten bij de leerlingen van Jong KC Jazz na de finale van het Prinses Christina Jazz Concours 2019 op 1 december jl. in het Bimhuis in Amsterdam. En daar was ook alle reden voor: in bijna alle categorieën gingen de prijzen naar de leerlingen van Jong KC Jazz.

Geplaatst op 16-09-2019

Kunstbende Award voor Zeeuws dansduo

Pelle van Esch (School voor Jong Talent) winnaar Maassluisse Muziekweek 2019

Tijdens de Maassluisse Muziekweek 2019 heeft Pelle van Esch (bastrombone) in categorie A 13 t/m 17 jaar de eerste prijs gekregen en winnaar van de Hoofdprijs Jong Talent Concours Maassluis 2019